17
NOV

Research budgets: understanding and constructing them

Autre
Académique ou spécialiste
17.11.2022 09:15 - 17:00
Présentiel

Description and objectives
The workshop will be organized around the following questions:
• What is a budget: what are the expenses and revenues of a research budget?
• What funding body are we applying to and what is its influence on the budget that can be requested?
• How to build the budget: which parameters should we consider?
• Tips for managing different types of budgets once funding is secured.

After a brief presentation, participants’ specific questions, remarks, and problems relating to their own proposals will be discussed

Skills to be acquired :
• An understanding of the fundamental elements of constructing a budget
• Ability to analyze a budget
• In the afternoon, budget analysis construction exercises will be carried out and discussed.

Approach
Presentation, discussion, exercises, taking into account of the individual cases of the participants.
Quand?
17.11.2022 09:15 - 17:00
Où?
Salle UNIGE
Rue du Géneral-Dufour 26, 1211 Genève
Organisation
REGARD Programmes d'ateliers
Manuela Schicka
manuela.schicka@unifr.ch
Av. de l'Europe 20
1700 Fribourg
026 300 70 43
Intervenants
Dr. Jennifer Mcclung, psychologist and biologist, Grants Office Manager, University of Neuchâtel
Inscription Obligatoire

Registration usually opens six weeks before each workhop and has to be done online over the program's website
In the next couple of days, we'll confirm your registration via the registration system. If the workshop is fully booked, we'll put you on the waiting list.
Once your registration is confirmed, it is considered final. Withdrawal less than one week before the workshop OR an absence from the workshop without excuse or explanation entail a fee of CHF 200.- (except in the case of force majeure).

Date limite: 30.11.-0001

 Inscription


CYCLE d'événements:
REGARD: Le programme d'ateliers pour la relève féminine

Les ateliers du programme REGARD vous offrent des outils concrets pour la gestion de votre carrière académique ainsi que pour développer vos compétences transversales avec d'autres chercheuses des universités partenaires. De plus, les ateliers créent des espaces de discussion et d'échange d'expériences entre chercheuses.

Certains ateliers sont ouverts à un public mixte de femmes et d'hommes pour sensibiliser la communauté universitaire à la thématique de l'égalité de traitement entre les femmes et les hommes dans les carrières.

Public cible: Assistantes, doctorantes, post-doctorantes, maître-assistantes, MER et autres fonctions du corps intermédiaire, professeures

Thèmes des ateliers: planification de la carrière académique; gestion de projets de recherche; outils de communication; développement personnel
 
Autres événements dans le cycle
01.04.2022Writing and publishing in academia
13.04.2022Ally training for men: How to stand up against discrimination, sexism, and bias
25.04.2022Self-empowerment: discover how to build your power act
29.04.2022Se préparer à la leçon d'épreuve
12.05.2022ONLINE WORKSHOP: Finding and applying for funding in academia
17.05.2022Viser l'équilibre: vers une gestion consciente du temps et de l'énergie
20.05.2022Academia, ResearchGate. Twitter...: réseaux sociaux et visibilité sur internet
22.09.2022Prise de parole - boîte à utils
06.10.2022Médiation et régulation de conflits
13.10.2022Vulgariser et parler aux médias
14.10.2022Reconnaître et affirmer ses potentiels
20.10.2022Pitching myself for industry (2): Honing my application skills
31.10.2022Savoir négocier: techniques et stratégies
04.11.2022Increase your assertiveness in institutional power games
08.11.2022Academic mobilty - should I stay or should I go?
11.11.2022Leadership inclusif
17.11.2022Research budgets: understanding and constructing them
22.11.2022Emotional intelligence: why it matters
28.11.2022Comment monter une équipe de recherche?
09.12.2022Devenir professeure, mettre toutes les chances de son côté