12
MAI

ONLINE WORKSHOP: Finding and applying for funding in academia

Autre
Académique ou spécialiste
12.05.2022 09:00 - 16:00
Présentiel

Description and objectives
The objectives of this workshop are:
• Receive information about funding organizations and suitable funding possibilities especially for women researchers (Switzerland and EU) and in respect of the academic level and career planning
• Know the most important features about planning and preparing an application
• Know all elements of writing a convincing research project
• Receive tipps & tricks, Do’s & Don’ts
• Practical exercises: work on the first part of an application. This part will be prepared by the participants before the workshop and according to the trainer’s requirements
• Group coaching: participants present and discuss their concepts within the group and receive individual feedback by the trainer

Approach
Theory by the trainer combined with individual work, interactive exercises, group discussion and feedback. This workshop will be organized as an online training session.
Quand?
12.05.2022 09:00 - 16:00
Où?
Salle ONLINE
Av. de l'Europe 20, 1700 Fribourg
Organisation
REGARD Programmes d'ateliers
Manuela Schicka
manuela.schicka@unifr.ch
Av. de l'Europe 20
1700 Fribourg
026 300 70 43
Intervenants
Susanne Matuschek, Coach and Consultant; MATUSCHEK CONSULTING
Inscription Obligatoire

Registration usually opens six weeks before each workhop and has to be done online over the program's website
In the next couple of days, we'll confirm your registration in the registration system. If the workshop is fully booked, we'll put you on the waiting list.
Once your registration is confirmed, it is considered final. Withdrawal less than one week before the workshop OR an absence from the workshop without excuse or explanation entail a fee of CHF 200.- (except in the case of force majeure).

Date limite: 28.04.2022

 Inscription


CYCLE d'événements:
REGARD: Le programme d'ateliers pour la relève féminine

Les ateliers du programme REGARD vous offrent des outils concrets pour la gestion de votre carrière académique ainsi que pour développer vos compétences transversales avec d'autres chercheuses des universités partenaires. De plus, les ateliers créent des espaces de discussion et d'échange d'expériences entre chercheuses.

Certains ateliers sont ouverts à un public mixte de femmes et d'hommes pour sensibiliser la communauté universitaire à la thématique de l'égalité de traitement entre les femmes et les hommes dans les carrières.

Public cible: Assistantes, doctorantes, post-doctorantes, maître-assistantes, MER et autres fonctions du corps intermédiaire, professeures

Thèmes des ateliers: planification de la carrière académique; gestion de projets de recherche; outils de communication; développement personnel
 
Autres événements dans le cycle
01.04.2022Writing and publishing in academia
13.04.2022Ally training for men: How to stand up against discrimination, sexism, and bias
25.04.2022Self-empowerment: discover how to build your power act
29.04.2022Se préparer à la leçon d'épreuve
12.05.2022ONLINE WORKSHOP: Finding and applying for funding in academia
17.05.2022Viser l'équilibre: vers une gestion consciente du temps et de l'énergie
20.05.2022Academia, ResearchGate. Twitter...: réseaux sociaux et visibilité sur internet
22.09.2022Prise de parole - boîte à utils
06.10.2022Médiation et régulation de conflits
13.10.2022Vulgariser et parler aux médias
14.10.2022Reconnaître et affirmer ses potentiels
20.10.2022Pitching myself for industry (2): Honing my application skills
31.10.2022Savoir négocier: techniques et stratégies
04.11.2022Increase your assertiveness in institutional power games
08.11.2022Academic mobilty - should I stay or should I go?
11.11.2022Leadership inclusif
17.11.2022Research budgets: understanding and constructing them
22.11.2022Emotional intelligence: why it matters
28.11.2022Comment monter une équipe de recherche?
09.12.2022Devenir professeure, mettre toutes les chances de son côté