20
OKT

Pitching myself for industry (2): Honing my application skills

Andere
Spezialisiert / Akademisch
20.10.2022 09:00 - 17:00
Präsenzveranstaltung

Description and objectives
Bridging the gap from academia to industry requires adapting our frame of mind, discourse and posture to a new and sometimes unfamiliar audience! We will together – in two stand-alone and complementary one-day workshops* – build your road map for change from
academia to industry.

In Workshop 2, you will together:
• Share application and networking successes and challenges
• Explore how to effectively communicate your uniqueness and talents
• Maximise your changes of securing that interview
• Role play the bilateral interview process: pitch and Q&A
• Decide on the next milestone of your roadmal for success
Together we’ll refine your personalised strategy and action plan

Approach
This interactive workshop will, through a hands-on experiential learning approach, help you embrace your personal road map for change. You will explore the best practice approach to applying and networking and hone your pitch and interview skills as you bridge the gap from
academia to industry. And build your network of peers in a safe and confidential framework.
Wann?
20.10.2022 09:00 - 17:00
Wo?
Raum HES-SO Lausanne
Avenue de Provence 6, 1700 Lausanne
Organisation
REGARD Programmes d'ateliers
Manuela Schicka
manuela.schicka@unifr.ch
Av. de l'Europe 20
1700 Fribourg
026 300 70 43
Vortragende / Mitwirkende
Romaine Johnstone, Certified Executive and Leadership coach, facilitator, and trainer; Johnstone Business Coaching
Anmeldung obligatorisch

Registration usually opens six weeks before each workhop and has to be done online over the program's website
In the next couple of days, we'll confirm your registration in the registration system. If the workshop is fully booked, we'll put you on the waiting list.
Once your registration is confirmed, it is considered final. Withdrawal less than one week before the workshop OR an absence from the workshop without excuse or explanation entail a fee of CHF 200.- (except in the case of force majeure).

Anmeldefrist: 30.11.-0001

 Anmeldung


REIHE von Veranstaltungen:
REGARD: Kursprogramm für Wissenschaftlerinnen

Die REGARD Kurse vermitteln Kompetenzen und konkrete Instrumente zur eigenen Karriereplanung und der Betreuung von Mitarbeitenden. Die Veranstaltungen bieten Wissenschaftlerinnen einen Raum für Diskussionen und den Erfahrungsaustausch.

REGARD hat weiter zum Ziel, die Sensibilität für die Thematik der Gleichbehandlung zwischen Frauen und Männer in Karrieren zu fördern. Aus diesem Grund finden 2021 wiederum Kurse statt, die sich an Frauen und Männer richten. Und ein zusätzlicher Workshop steht einzig den Männern offen.

Zielpublikum: Assistentinnen, Doktorandinnen, Postdocs, Oberassistentinnen und weitere Mittelbauangehörige, MER, Professorinnen

Kursthemen: Karriereplanung, Projektleitung, Kommunikation, Persönlichkeitsentwicklung
 
Autres événements dans le cycle
01.04.2022Writing and publishing in academia
13.04.2022Ally training for men: How to stand up against discrimination, sexism, and bias
25.04.2022Self-empowerment: discover how to build your power act
29.04.2022Se préparer à la leçon d'épreuve
12.05.2022ONLINE WORKSHOP: Finding and applying for funding in academia
17.05.2022Viser l'équilibre: vers une gestion consciente du temps et de l'énergie
20.05.2022Academia, ResearchGate. Twitter...: réseaux sociaux et visibilité sur internet
22.09.2022Prise de parole - boîte à utils
06.10.2022Médiation et régulation de conflits
13.10.2022Vulgariser et parler aux médias
14.10.2022Reconnaître et affirmer ses potentiels
20.10.2022Pitching myself for industry (2): Honing my application skills
31.10.2022Savoir négocier: techniques et stratégies
04.11.2022Increase your assertiveness in institutional power games
08.11.2022Academic mobilty - should I stay or should I go?
11.11.2022Leadership inclusif
17.11.2022Research budgets: understanding and constructing them
22.11.2022Emotional intelligence: why it matters
28.11.2022Comment monter une équipe de recherche?
09.12.2022Devenir professeure, mettre toutes les chances de son côté